65-

اوت 22, 2012

محبوبِ من از کلمات بیزار است
از میل به سراشیبی
کلمه التزام خود را به مفهوم تمامیت از دست میدهد.
و مفاهیمِ ناقص
همچون اثراتِ یک بمب اتمی
معلول،
ولی زائیده میشوند.
مادرِ همیشه عزادارِ معنی
دیروز به من میگفت
از اصغرمان هیچ خبری نیست
و این
یعنی
یکی از معانی
گم شده
و به ابتذال پیوسته.
مثلا من دلم تنگ میشود
میروم دم بقالی و میگویم: اکبرآقا یه پپسی خونواده بده.
و اکبرآقا میگوید از اصغرمان هیچ خبری نشده هنوز
و این یعنی
خانواده شریف معنی
در اندوه از دست رفتن تاریخ فوت مشکوک اصغرشان
امسال هم
مثل هرسال
مراسم باشکوه و آبرومندانه‌ای برگزار میکنند
به صرف پپسی خانواده و چلوکباب،
ده دقیقه سکوت،
و بازخوانی متن سخنرانی سال اول آقای دریدا در غم از دست دادن اصغر.

+

از زمان التزام من به کلمه
محبوب من از من بیزار شده است
با انکه
بارها خاطرنشان کرده بودم
اما
محبوب من
بی آن که خود بداند
هزار سال قبل از آنکه به دنیا بیاید
از من
هزار سال قبل از آنکه به دنیا بیایم
بیزار است
طوری که خودش یادش نمی آید
مثلا
احتمال میدهم
در شش سالگی به دست‌شویی میرفته
و از من بدش می‌آمد را میریده،
صبح از خواب برمیخواسته
و از من بدش می آمد را به پدرش به خیر میگفته
و از همین قبیل.
با این حال
بدیهی،
واضح،
و مبرهن است
که هرگز اما از یاد من نمیرود.
و من زیر این واقعه‌ی هولناک
جان میدهم
و کلمات من
همراه با من
میمیرند
بدون آنکه توجه او را
به خود جلب کنند.

+

در پایان این شعر نسبتا بلند
جا دارد خاطر نشان کنم
که من هنوز زنده ام
و سیگار میکشم
تا ریه های ناامیدی سرطان بگیرند
و مرا از شر این همه امید راحت کنند

به امید
و افتخار یک سقوط با شکوه
قبل از صعود:
هیپ هیپ
هورا

پاسخی بگذارید

